Yasımı Tutanacaksın

Bu kitaptan size bahsetmiştim. Yazarları Larry Collins ve Dominique Lapiere. İlginç değil mi bir romanı iki kişi yazmaları. Üstelik bu ikilinin başka romanları da var birlikte yazdıkları. Yazarların İspanyol olmamaları da ayrıca ilginç geldi bana. Çünkü insan kitabı okurken İspanyol kültürünün içinde doğup büyümüş birinin yazdığını düşünüyor. Kitap, İspanya'nın efsane matadoru El Cordobes (Kordobalı)'in hikayesi aslında. Ancak El Cordebes İspanya İç Savaşından hemen önce doğunca bir efsanin yetiştiği koşullara yani İspanya İç Savaşı ve İspanya'nın sonraki siyasi, ekonomik vs durumlarına da şahit oluyoruz. Biliyorum ben de sizin gibi boğa güreşlerinin bir vahşet olduğunu düşünüyorum. Ancak kitabı okurken boğa güreşi ile ilgili çok ilginç detaylar hakkında hem bilgi sahibi oluyorsunuz, hem de okurken aslında bir nevi izlemiş de olduğunuz boğa güreşine bir şekilde artık vahşet gibi bakmıyorsunuz. Bu da yazarların başarısı diye düşünüyorum. El Cordobes'in azmi ilham verici. İspanya'nın hali içler acısı. Zaman zaman insanı çok derinden etkileyen bölümler mevcut. İnsanlık tarihinin görmüş olduğu acılardan sadece biri İspanya İç Savaşı. Ama insanın etkilenmemesi mümkün değil.
Özetle, ben kitabı o kadar çok ama o kadar çok beğendim ki, hepinize şiddetle tavsiye ediyorum. Her edebiyat severin okumasını isteyeceğim bir kitap.

Yorumlar

Popüler Yayınlar